Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Visioner og værdier

Rosenholm Rideklub / Klubben / Visioner og værdier

Klubbens værdier

• Sikkerhed først
  • Passion – heste som livsstil
  • Harmoni – mellem menensker, hest og natur
  • Hæderlighed
  • Dygtiggørelse

Visioner for fremtiden

Rosenholm Rideklubs bestyrelse har nedsat en arbejdsgruppe, der skal arbejde frem mod at skabe et helt nyt fritids- og ridecenter. Dette nye rekreative område skal gøre det muligt for mennesker i alle aldre og på alle niveauer at dyrke interessen for heste og samtidig give plads til andre brugergrupper. Rosenholm Rideklub ønsker at udfordre det faktum, at det typiske rideanlæg skal være en lukket facilitet. Det eksisterende anlæg er på samme tid naturskønt og bynært placeret lige udenfor Hornslet i både cykel og gåafstand, og det er derfor oplagt at give arbejdsgruppen til opgave at skabe et anlæg og et rekreativt område, der også kan bruges som samlingssteder og støttefaciliteter til andre, der udfolder sig i naturen. Rosenholm Rideklubs bestyrelse forestiller sig et rekreativt område, som en naturlig del af Hornslet by og lokalsamfundet, hvor alle får mulighed for at nyde den pragtfulde natur med mark og skov både til fods, på cykel eller til hest.

Projektet er opdelt i flere faser, og vil bl.a. inkludere:

• etablering af et stort udendørsanlæg med flere dressur og springbaner, der kan bruges bruges hele året til forskellige formål.
  • en renovering af ridehal med nyt område for café/rytterstue, dommertårn og sekretariat.
  • anlæggelse af ridestier, cykelstier og gangstier.

Det er tanken at fx følgende foreninger skal have mulighed for at bruge det nye anlæg:

• Ridefysioterapi
  • Dagplejere