Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Ridelejr

Der afholdes ridelejr om sommeren over 2-3 dage for børn mellem 5-10 år og unge fra 10 år og op, hvor der rides, hygges og leges. Både med og uden overnatning.

Datoer for ridelejr 2024

  • 29.-31. juli 2024: Ridelejr 11-17 år
  • 1.-2. august 2024: Ridelejr 6-10 år

MAXILEJR 23.7.-25-7. med overnatning

Der er cirka to ride-sessioner om dagen på maxilejren.  Vi vil gerne være fleksible med programmet, men planlægningen er i fuld gang, og hvad kan vi sige… alt kan ske!  Nogle ting vi planlægger: morgenfodring af heste, springlektion i mindre hold, picnic på foldene, besøg af en beslagsmed, bytur med hestene,  bålmad og lejrbålsaften, hestequiz, smykker med hestehår, hestespa og pyntekonkurrence, solnedgangsridt…. og meget mere….  Vi sover i huset på Amaliegårdsvej 52, som vi har lejet til anledningen, men du må gerne tage telt med og sove i haven!

Tidspunkter: Lejren starter den 23.7. klokken 10:00 – 12:00 – velkommen til alle, indkvartering af ryttere og heste, dem som vil sove i telt, slår telte op.  Lejren slutter den 25.7. klokken 15-16:30 med ponygames eller en opvisning – forældre er meget velkomne som tilskuere.  Herefter siger vi tak for i år.

Husk at der er D-stævne SOMMER DRESSUR lørdag og søndag efter ridelejren – måske genses vi der?

Pakkeliste: Pakkeliste maxilejr: Ridehjelm, ridestøvler, behagelige, lukkede sko (ingen sandaler), evt ridevest. Tøj der godt må blive beskidt og toiletgrej til 3 dage.  Badetøj.  Liggeunderlag og sovepose.  Evt telt.

Heste: Det er underviserne der tildeler ponyerne – snak med din ridelærer hvis du har ønsker.  Giv os besked i god tid hvis du har din egen pony med til ridelejren, så har vi en enefold klar til dig.  Husk hø og evt tilskudsfoder.

Tilmelding og afbud: Betal for lejren på RORK Shoppen. Er lejren fyldt op, opretter vi venteliste.  TILMELDINGEN LUKKER 14 dage inden lejren starter af hensyn til planlægning. Afbud herefter kan desværre ikke refunderes.   Er du ikke medlem og ønsker at deltage, så skriv en mail til bestyrelsen@rork.dk, så hjælper vi dig med tilmelding.  OBS: har du særlige behov eller allergier mht mad, skal det oplyses ved tilmelding.

Kontaktperson maxilejr: Inger, 2288 5886 eller bestyrelsen@rork.dk

MINILEJR 26.-27.7.2023 – uden overnatning

Lejren er uden overnatning, Der bliver to ride-enheder i løbet af dagen.  Vores planlægning er i fuld gang, og, ja, hvad skal vi sige? …alt kan ske!  Vi vil gerne være fleksible med programmet, men der er planer om rideture, hestens kropssprog & horsemanship, hestespa og hestepyntning, Vi kan øve til vores første stævne, eller prøve at ride en kvadrille – hvad der er stemning for!  Mellem ridetimerne skal vi lave hyggelige aktiviteter så som hestequiz og smykker med hestehår.  Der er planer om et kunstprojekt der handler om de tanker der drøner igennem ens hoved mens man rider. Frokost er inkluderet begge dage.

Vi er fælles om at tage hestene ind, strigle dem og sadle op – det betyder at deltagerne ikke har brug for en forælder eller trækker til ridelejren.

Tidspunkter: Programmet starter begge dage klokken 08:00-08:30 med drop-ind samling og morgenmad.

Den 26.7. slutter programmet klokken 17, og man er velkommen til at tage hjem og holde fri.  Men om aftenen tænder vi bål og laver snobrød og bålhygge for dem der ikke er blevet trætte endnu!

Den 27.7.  slutter ridelejren af med ponygames fra 15-16:30 – forældre er velkomne som tilskuere!  Herefter siger vi tak for i år 😊

Husk at der er D- og E-stævne SOMMER DRESSUR lørdag og søndag efter ridelejren – måske genses vi der?

Pakkeliste: Ridehjelm, ridestøvler, behagelige, lukkede sko (ingen sandaler), tøj der godt må blive beskidt, evt ridevest.  Har du selv hest med, skal du selv have evt. foder med til den.

Heste: Det er underviserne der tildeler ponyerne – snak med din ridelærer hvis du har ønsker.  Giv os besked i god tid hvis du har din egen pony med til ridelejren, så har vi en enefold klar til dig.  Husk hø og evt tilskudsfoder.

Tilmelding og afbud: Betal for lejren på RORK Shoppen. Er lejren fyldt op, opretter vi venteliste.  TILMELDINGEN LUKKER 14 dage inden lejren starter af hensyn til planlægning. Afbud herefter kan desværre ikke refunderes.   Er du ikke medlem og ønsker at deltage, så skriv en mail til bestyrelsen@rork.dk, så hjælper vi dig med tilmelding.  OBS: har du særlige behov eller allergier mht mad, skal det oplyses ved tilmelding.

Kontaktperson: Inger, tlf 2288 5886 eller bestyrelsen@rork.dk