Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.
 

Bestyrelsen

Rosenholm Rideklub / Klubben / Bestyrelsen

Bestyrelsens konstituering

Generalforsamlingen 2020

  • Formand
  • Sekretær, stedfortræder for formanden
  • Kasserer
  • 4 bestyrelsesmedlemmer med hvert deres ressourceområde

Bestyrelsesmøder med deltagelse af den samlede bestyrelse afholdes 10 – 12 gange om året i henhold til bestyrelsens forretningsorden.

Forretningsudvalget, der består af formand, sekretær/stedfortræder og kasserer, afholder møder efter behov. Bestyrelsen har valgt indtil videre, at forretningsudvalget er inaktivt, og alle beslutninger tages af den samlede bestyrelse.

Fællesmøder mellem bestyrelsen og Rosenholm Ridecenter afholdes efter behov.

Referater

Bestyrelsesmedlemmer

Pr. februar 2020

Knud Damgaard

Formand

Ansvarsområder:

  • Den overordnede ledelse af forretningsudvalg (inaktivt) og bestyrelse.
  • Kontakt til det offentlige, herunder kommune vedr. samarbejdet.
  • Kontakt til Rosenholm Ridecenterbestyrelse.
  • Samarbejde med staldpersonale i forhold til:
    • Rep. og vedligehold af inventar og folde
    • Harvning af baner
  • Overordnet ansvarlig for samarbejdet med smed, dyrlæge og rideskolehestenes almene velfærd i samarbejde med elevhesteansvarlig og personaleansvarlige.
  • Ansvarlig for indkøb af træpiller, foder og wrap i tæt samarbejde med kassereren.
  • Sparringspartner omkring køb/salg af rideskoleheste.

Bestyrelsens kontaktperson til:

  • Det offentlige, herunder kommune vedr. økonomiske tilskud og regnskab i samarbejde med kassereren.
  • Rosenholm Ridecenter vedr. økonomiske spørgsmål i samarbejde med kassereren.
  • Dansk Ride Forbund (DRF) i samarbejde med kassereren.

Kontakt:

Randi Jensen

Sekretær/personaleansvarlig

Ansvarsområder:

  • Deltagelse i forretningsudvalgets møder.
  • Stedfortræder for formanden (næstformand).
  • Udarbejdelse af dagsorden til bestyrelsesmøder.
  • Udarbejde referat fra bestyrelsesmøder samt sørger for at referat tilsendes bestyrelsesmedlemmerne senest 5 arbejdsdage efter et møde.
  • Udlevering af partrytterkontrakter.
  • Fører dialog med partrytterne og deres forældre.
  • Løbende vedligehold af udstyr til elevheste/partheste.
  • Personalemæssige anliggender i samarbejde med medansvarlige for personale:
    • Statussamtaler med personalet
    • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter
    • Ferieplanlægning personale
    • APV
    • Fastsætter tidspunkt for vaccination, tandlæge og gødningsprøver med personalet
    • Medansvarlig for samarbejdet med smed, dyrlæge og rideskolehestenes almene velfærd i samarbejde med elevhesteansvarlig og formand
  • Samarbejde med elevhesteansvarlig:
    • Venteliste for elevundervisning
    • Fordeling af rideskolehold (dressur) i samarbejde med de forskellige undervisere
  • Sparringspartner omkring køb/salg af rideskoleheste.
  • Rider rideskolehestene efter behov.

Bestyrelsens kontaktperson til:

  • Rideskolehold/underviser
  • Partryttere
  • Ridefys

Kontakt:

Chris Stevens

Kasserer

Ansvarsområder:

  • Deltagelse i bestyrelsens møder.
  • Rapporterer omkring regnskab og budget til øvrige bestyrelse.
  • Samarbejde med ekstern bogføringsansvarlig om:
    • Udarbejdelse af årsregnskab for det kommende år i samarbejde med formanden
    • Resultatopgørelse – der viser klubbens indtægter, udgifter og årets resultat (overskud eller underskud)
    • Balancen– der viser klubbens formue på årets sidste dag
  • Betaling af kreditorer.
  • Fremlægger årets regnskab og det kommende års budget på generalforsamling.

Bestyrelsens kontaktperson til:

  • Det offentlige, herunder kommune vedr. økonomiske tilskud og regnskab i samarbejde med formanden.
  • Rosenholm Ridecenter vedr. økonomiske spørgsmål i samarbejde med formanden.
  • Dansk Ride Forbund (DRF) i samarbejde med formanden.

Kontakt:

Christina Ryom Krogh

Personaleansvarlig

Ansvarsområder:

  • Deltagelse i bestyrelsens møder.
  • Personalemæssige anliggender i samarbejde med personaleansvarlige:
    • Statussamtaler med personalet
    • Ferieplanlægning personale
    • APV
    • Fastsætter tidspunkt for vaccination, tandlæge og gødningsprøver med personalet
    • Medansvarlig for samarbejdet med smed, dyrlæge og rideskolehestenes almene velfærd i samarbejde med elevhesteansvarlig og formand
  • Sparringspartner omkring køb/salg af rideskoleheste.
  • Rider rideskolehestene efter behov.
  • Tømme klubbens postkasse.

Kontakt:

Jette Marie Stevens

Opstalderansvarlig

Ansvarsområder:

  • Deltagelse i bestyrelsens møder.
  • Den overordnede ansvarlige for opstaldere i samarbejde med medansvarlige.
  • Venteliste for bokse.
  • Boksfordeling, i samarbejde med staldpersonale.
  • Rundvisning af kommende opstaldere.
  • Udlevering af opstalderkontrakter.
  • Fordeling af pladser til udstyr for opstaldere.
  • Løbende “oprydning” ved omrokering eller fraflytning af private opstaldere.
  • Modtager de underskrevne og accepterede opstaldningskontrakter.
  • Afholdelse af opstaldermøder.
  • Statussamtaler med opstaldere.
  • PR og Marketing – aviser, TV, udarbejdelse af diverse reklamemateriale.
  • Rider rideskolehestene efter behov.
  • Samarbejde med staldpersonale:
    • Fordeling af heste på fold
  • Sparringspartner omkring køb/salg af rideskoleheste.

Bestyrelsens kontaktperson til:

  • Opstaldning

Kontakt:

Dorthe Ultang

Indkøber

Ansvarsområder:

  • Medansvarlige for opstaldere i samarbejde med opstalderansvarlige.
  • Afholdelse af opstaldermøder
  • Statussamtaler med opstaldere
  • Afsendelse af prøve for orm og andet.
  • Ansvarlig for indkøb af materialer og forplejning på arbejdsdagen.
  • Planlægning af den årlige staldrengøring.
  • Indkøb af småanskaffelser til stald
  • Tømmer klubbens postkasse
  • Udarbejder lønregnskab

Kontakt:

Mette Holmgaard

IT & Web

Ansvarsområder:

  • Deltagelse i bestyrelsens møder
  • Vedligeholdelse af halplan
  • Udarbejde og vedligeholdelse af diverse opslag.
  • Løbende redigering af velkomstbrochure samt reglement.
  • Opdatere aktivitetskalender.
  • Opslag på website herunder referat fra bestyrelsesmøder og nyhedsbrev.
  • Udsende varsling om generalforsamling.
  • Udsender diverse informationer til medlemmer.
  • PR og Marketing – aviser, TV, udarbejdelse af diverse reklamemateriale.
  • Opdatering af website
  • Opfølgning på Zakobo
    • Betaling af eneundervsning
    • Er nye elever oprettet
    • Påmindelser ved nye betalingskort
    • Opkræver og udbetaler depositum til opstaldere i forbindelse med til- og fraflytning
  • Rider rideskolehestene efter behov.

Bestyrelsens kontaktperson til:

  • Sportsudvalget

Kontakt:

Suppleanter

Maria Hass Madsen

1. suppleant

Mette Stender Zacho

2. suppleant